Ekonomikonsult med kundansvar till Keeper AB

Nominerad framtidsbyrå söker en kundansvarig ekonomikonsult med sinne för affärer. Vi behöver förstärka med en relationsskapande och affärsinriktad ekonomikonsult.

Om Keeper

Vi på Keeper är sedan en tid tillbaka mitt uppe i ett förändringsarbete där vi har ändrat vår inriktning från att ”bara göra redovisning” till att vi ska hjälpa våra kunder att uppfylla sina mål och drömmar.

Keeper ska vara en modern och visionär byrå. Med redovisning/siffrorna som grund, fokuserar vi på den vitala rådgivningen som hjälper våra kunder att uppnå sina mål och drömmar. Vi har valt att kalla det coachande ekonomistyrning, då vi aktivt vill styra våra kunder mot deras utstakade mål.

Med vår mer framåtblickande modell, har vi förväntningar på att vi kan göra merförsäljning utifrån kundens behov och även viss nyförsäljning. I och med att vi har gjort förändringar i vårt sätt att tänka kring hur vi hanterar och bemöter våra kunder, har vi mottagit ett antal nomineringar från både FAR & SRF (Årets framtids byrå, Årets auktoriserade byrå, Årets auktoriserade redovisningskonsult).

Veckans Affärer har utnämnt Keeper till Superföretag 2018. Vi arbetar helt digitalt i Fortnox, (vi har även slutat att ta emot redovisningsmaterialet på papper) har bytt affärsmodell och arbetar nu med fasta priser.

Vår ambition är att fortsätta att utveckla byrån och dess medarbetare för att vara en framgångsrik byrå i framkant. Vårt mål är att dubblera omsättningen på tre år. Vi strävar efter att vara en riktigt bra arbetsgivare, där man som medarbetare känner att man trivs och kan fortsätta att växa.

Vi har en tydlig karriärväg, har ”högt i tak” och delaktiga medarbetare som strävar efter samma mål att vara våra kunders DRÖMBYRÅ.

Keeper är en ägarledd redovisningsbyrå med 16 anställda med kontor i Stockholm City. Merparten av arbetet sker på Keepers kontor.

Om tjänsten

Som Ekonomikonsult med kundansvar ingår följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:
-självständigt redovisningsarbete
-rådgivning/coachande ekonomistyrning
-proaktivt identifiera affärsmöjligheter i kundrelationerna
-hantera nya kunder och leads, vilket kan innebära allt från ”nykundsmöten”, säljpresentationer till ”onboarding” av ny kund
-bidra till att utveckla och förnya redovisningsområdet genom att komma med förbättringsförslag mm

I vissa uppdrag tar du hand om hela kundens ekonomifunktion och tar då rollen som ekonomichef eller controller. I andra uppdrag hanterar du deklarationer för mer komplexa ägare och bolag och har då rollen som rådgivare.

Rådgivning/ coachande ekonomistyrning är en central del i rollen.  Eftersom vi har ökat vårt fokus på rådgivning så förväntas det av dig i rollen att du själv utför rådgivning och att du stöttar dina kollegor i rådgivningsarbetet för att bidra till det kontinuerliga förbättringsarbetet. Vi hoppas att du har nya infallsvinklar och kan bidra till att skapa en ”best practice” för Keepers fortsatta utveckling.

Vi vil att du är med och bidrar till och ”bygger” vår nya kultur. Nu när vi har gjort ett antal förändringar så vill vi att alla är med och skapar den nya kulturen och inriktningen. Tanken är att vi ska dra nytta av varandra och våra olika starka sidor och ta hjälp av varandra. Vi är en platt organisation och du förväntas vara med och påverka och utveckla dig! Känner du igen dig? Vad har du för drömmar och mål?

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi tillämpar flexibla arbetstider. Keeper tillämpar 6 månaders provanställning. I tjänsten rapporterar du till Gruppchef/VD.

Vi söker dig

Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla Keeper. Du brinner för att uppfylla kunders mål och drömmar och för att utveckla både teamets arbetssätt och få medarbetarna ”att växa”.

Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete och rådgivning/coachande ekonomistyrning. Du kan ta hand om hela kundens ekonomifunktion och känner dig trygg med att ta rollen som ekonomichef eller controller. Du kan hantera deklarationer för mer komplexa ägare och bolag och har då rollen som rådgivare. Du är van att jobba i team och att leda team i uppdrag för att kunna levererar kundvärde. Du är van att delegera och att stötta mer juniora teammedlemmar. Du har lätt för att etablera bra relationer och snabb på att se behov. Du har en stor portion kundservice och säljegenskaper i ditt sätt att arbeta tillsammans med kunder.

Du är en affärsinriktad ekonom med stor erfarenhet av att hantera och utveckla kundrelationer, inklusive hantering av nya kunder och ”leads”. Du har ett proaktivt arbetssätt mot kund och är van att identifiera affärsmöjligheter.

Relevanta erfarenheter är t ex redovisningskonsult, ekonomikonsult, ekonomiansvarig, redovisningsansvarig eller controller – med erfarenhet av att utveckla kundrelationer.

Som person bidrar du med glädje, positiv energi och engagemang. Problemlösning är en viktig egenskap men också att förstå när man ska ta hjälp för att lösa problemet.

Vi är flexibla och prestigelösa och du förväntas också vara det. Det är högt i tak hos oss och med jämna mellanrum gör vi förändringar eller får in nya kunder, vissa mer utmanande än andra och vår förhoppning är att du kan hantera det. Vi har en tydlig värdegrund som vi vill att du är del av och företräder den.

En viktig del är hur vi vill att du och alla andra här på Keeper ska förhålla sig till sina kollegor och våra kunder.

 

Frågor och ansökan
Rekryteringen genomförs i samarbete med Constatera Search & Interim. Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, 0722-522 373.

Ansök snarast, dock senast 18 maj 2019, genom att bifoga ditt CV och ansökningsbrev via www.constatera.se eller mailat direkt till lotta.belfrage-palmqvist@constatera.se Urval och intervjuer sker löpande. Det är aktuellt att söka tjänsten så länge annonsen är publicerad.