Arbeta på Keeper

Lönekonsult med kundansvar

Nominerad framtidsbyrå söker en kundansvarig lönekonsult med sinne för affärer.

 

Om Oss

Vi på Keeper har bestämt oss för att utöver lönehantering har vi en ambition att hjälpa våra kunder att nå sina drömmar och mål.

Med vår mer framåtblickande modell, har vi förväntningar på att vi kan göra merförsäljning utifrån kundens behov och även viss nyförsäljning. I och med att vi har gjort förändringar i vårt sätt att tänka kring hur vi hanterar och bemöter våra kunder, har vi mottagit ett antal nomineringar från både FAR & SRF (Årets framtids byrå, Årets auktoriserade byrå, Årets auktoriserade redovisningskonsult).

Veckans Affärer har utnämnt Keeper till Superföretag 2018. Vi arbetar helt digitalt i Fortnox, (vi har även slutat att ta emot redovisningsmaterialet på papper) har bytt affärsmodell, och arbetar nu med fasta priser.

Vår förändringsresa fortsätter konstant för att utveckla byrån och dess medarbetare till att vara en framgångsrik byrå i framkant. Vi strävar efter att vara en riktigt bra arbetsgivare, med högt till tak där vi kan utvecklas och växa tillsammans.

Om tjänsten – Lönekonsult med kundansvar

  • Självständigt arbete med lönehantering
  • Rådgivning/Coachande ekonomistyrning och controlling
  • Aktivt identifiera affärsmöjligheter i kundrelationerna
  • Hantera nya kunder och leads, vilket kan innebära allt från ”nykundsmöten”, säljpresentationer till onboarding av nya kunder
  • Bidra med innovativa idéer för att fortsätta utveckla löneområdet
  • Engagemang i att skapa en god teamkänsla

Tjänsten innebär kundansvar för löneuppdrag från små till stora bolag. I rollen ligger att kunna medverka att utveckla löneområdet och se till att vi har en effektiv och bra process samt rätt systemstöd så att kunderna får den bästa servicen.

Vi ser att du är innovativ som person som kan bidra till Keepers fortsatta förändringsprocess med ett intresse att arbeta med kunders mål.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi tillämpar flexibla arbetstider. Keeper tillämpar 6 månaders provanställning. I tjänsten rapporterar du till Gruppchef/VD.

Varför arbeta hos oss?

Arbetsmiljön och sammanhållningen är viktig för oss, och vi anser att ett viktigt framgångsrecept är att skapa en så bra teamkänsla som möjligt. Därför är en grund hos oss att vi kan dra nytta av varandras olika starka sidor.

”Keeper ger oss som jobbar, stora möjligheter att utvecklas och växa genom ekonomibranschen.”

”Att jobba på Keeper är otroligt kul av många anledningar, ena av dessa är det otroliga engagemang och den glädje som finns hos alla dem som jobbar här.”

Krav och meriterande specifikationer

  • 5 års erfarenhet av självständigt lönehantering/rådgivning
  • Affärsinriktad lönekonsult, löneansvarig
  • Erfarenhet att utveckla goda kundrelationer
  • Erfarenhet och kompetens inom HR
  • Vana att leda team i uppdrag samt stötta juniora teammedlemmar
  • Intresse för kundservice och säljegenskaper gentemot kunder

 

Ansök snarast genom att bifoga ditt CV och ansökningsbrev till info@keeperab.se 

 

Ansök nu

Skicka ditt CV och personliga brev!